Szynobusy do Wrocławia? Zapomnijcie

Nie ma dobrych wiadomości w sprawie linii 181
2018-01-28 13:28
Pociągiem albo szynobusem do Wrocławia? O takich możliwościach podróżowania póki co należy zapomnieć. Organizator transportu szczebla wojewódzkiego nie przewiduje do 2025 r. wznowienia ruchu pasażerskiego na linii od Oleśnicy do granicy województwa – wynika z odpowiedzi podsekretarza stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa. 
 
W kwietniu 2017 r. po gruntownym remoncie o wartości 21 mln zł oddano do użytku wchodzący w skład linii kolejowej nr 181 Herby Nowe – Oleśnica odcinek Kępno - Oleśnica. Jak się okazało, inwestycja nie przyniosła pożądanych efektów. Linia po remoncie ma gorsze parametry niż przed remontem. Prędkość szlakowa to 30-40 km/h, a na niektórych fragmentach wprowadzono zwolnienia do 20 km/h. Czas przejazdu linią to ok. 2 - 3 godziny. Pociągi towarowe mają problem z podjechaniem na wzniesieniach, więc ich ruch zamarł. Ostatni jechał w sierpniu, przedostatni w lipcu tego roku – pisał niedawno do ministerstwa poseł Kukiz'15 Tomasz Rzymkowski. 
 
Z odpowiedzi, która dotarła do parlamentarzysty, póki co nie wynika nic pocieszającego dla mieszkańców Wieruszowa i Kępna.  - Podjęcie przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA działań mających na celu podniesienie parametrów eksploatacyjnych linii kolejowej nr 181 na odcinku Oleśnica – Kępno uwarunkowane jest zapewnieniem finansowania koniecznych do wykonania prac oraz uprzednią jednoznaczną deklaracją ze strony samorządów województw dotyczących uruchomienia połączeń kolejowych w relacji Kępno – Oleśnica – pisał Andrzej Bittel, podsekretarz stanu. - Obecnie na odcinku Kępno – Oleśnica planowane są prace utrzymaniowo-naprawcze, które pozwolą na prowadzenie ruchu na linii kolejowej nr 181 z obecną prędkością oraz utrzymanie jej parametrów techniczno-eksploatacyjnych.
 
Jak dodał dalej Bittel, organizator transportu szczebla wojewódzkiego nie przewiduje do 2025 r. wznowienia ruchu pasażerskiego na linii nr 181 na odcinku Oleśnica – granica województwa. Odcinek ten został włączony do sieci komunikacyjnej, na której planowane jest wykonywanie przewozów pasażerskich o charakterze użyteczności publicznej w III scenariuszu sieci, jako linia uzupełniająca (o niższej częstotliwości kursowania, na której przewidywane jest wznowienie pracy eksploatacyjnej w wielkości 6 par połączeń w dni robocze i wolne). Scenariusz ten przewidywany jest do realizacji dopiero po 2025 r.
 

Galeria

Komentarze

Komentarze publikuje się korzystając z narzędzia Facebooka.
Użytkownik publikuje treść komentarza na własną odpowiedzialność i jest to jego prywatna opinia. Aby zgłosić naruszenie należy kliknąć link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i obowiązujące zasady korzystania z platformy Facebook dostępne pod adresem: https://www.facebook.com/policies
Właściciel i wydawca portalu tugazeta.pl nie odpowiada za treść publikowanych komentarzy.
Aby dodać komentarz musisz w pierwszej kolejności być zalogowany na portalu facebook.com
Jesteś już zalogowany ? Odśwież stronę