Komenda Powiatowa Policja w Ostrzeszowie informuje o nowej metodzie oszustw na pracownika banku, mających na w celu uzyskanie dostępu do kont bankowych.
Do Komendy Powiatowej Policji w Ostrzeszowie zgłosiła się 35-letnia mieszkanka Ostrzeszowa, która oświadczyła, że 25.02.2021 roku około godziny 16:00 odebrała połączenie telefoniczne z numeru banku Santander, od osoby, która przedstawiła się jako pracownik działu bezpieczeństwa tego banku. Mężczyzna znał imię i nazwisko kobiety.
W rozmowie z nią oświadczył, że doszło do próby przechwycenia środków z jej konta, w związku z tym musi ona zainstalować na swoim telefonie wskazaną przez niego aplikację. Kobieta poinformowała rozmówcę, że posiada na swoim telefonie zainstalowaną już wcześniej aplikację banku Santander. Jednak z uwagi na fakt, że nie była to aplikacja wskazana przez rzekomego pracownika banku, zainstalowała ją krok po kroku zgodnie ze wskazówkami mężczyzny, który jednocześnie instruował co kobieta ma robić w pobranej aplikacji.
W pewnym momencie do telefonu podał inną osobę, która posiadała wschodni akcent. Osoba ta nakazała zalogowanie się do strony banku za pośrednictwem komputera. Jednocześnie w pobranej aplikacji pojawił się komunikat o tym, że rozmówczyni ma zgłosić próbę oszustwa na Policji. Kobieta miała napisać taką wiadomość, co wzbudziło jej obawy i w tym momencie rozmowa telefoniczna została przez nią zakończona.
Kobieta niezwłocznie odinstalowała aplikacje, które nakazano jej pobrać na telefon (nazwa jednej z ich to: TeamViever QuickSupport - dokonano sprawdzenia, jest to aplikacja umożliwiająca zdalny dostęp do komputera innym osobom), a następnie skonsultowała całą sytuację z członkiem swojej rodziny, który jest pracownikiem banku.
Osoba ta potwierdziła, że pracownicy banku nigdy nie dzwonią do swoich klientów z prośbą o instalację jakichkolwiek aplikacji.