Jerzy Przybył i Anna Świegot skazani
2015-09-30 19:31
Pomówienia i naruszenie nietykalności cielesnej

Sąd Rejonowy w Wieluniu skazał prawomocnym wyrokiem Jerzego Przybyła oraz Annę Świegot w sprawach dotyczących Rafała oraz Urszuli Przybył a także działalności gazety Łącznik i portalu tugazeta.pl.

Jerzego Przybyła, obecnego radnego powiatowego z ramienia Prawa i Sprawiedliwości, uznano za winnego, że w okresie od 26 listopada 2010 r. do 14 września 2011 r. w Wieruszowie i na terenie powiatu wieruszowskiego, działając w warunkach czynu ciągłego, za pomocą środków masowego komunikowania tj. na łamach artykułów publikowanych w „Ilustrowanym Tygodniku Powiatowym”, na portalu powiatowy.pl oraz w komentarzach na portalu tugazeta.pl zawierając w tych publikacjach szereg określeń dotyczących osoby Rafała Przybyła i sposobu jego postępowania pomówił go o takie zachowanie i właściwości, które mogły poniżyć go w opinii publicznej oraz narazić na utratę zaufania niezbędnego do zajmowanego stanowiska m in. określając go jako osobę mściwą, zapalczywą, życiowo niezaradną, agresywną, szkalującą i ośmieszającą innych, podejmującą irracjonalne działania, żyjącą na koszt innych, stanowiącą dla innych zagrożenie, stosującą socjotechnikę w celu niszczenia ludzi, krzywdzącą ludzi i obojętną na krzywdę innych, przynoszącą wstyd środowisku dziennikarskiemu, finansowaną przez bliżej nieokreślone „władze” a także stwierdzając wprost w tych publikacjach, bądź wyraźnie w nich sugerując, iż Rafał Przybył podejmuje bezprawne i sprzeczne z prawem działania. Jerzy Przybył podnosił również, że gazeta Łącznik oraz wersja internetowa tej gazety tugazeta.pl nie są rzetelnym źródłem informacji, stanowią niziny dziennikarstwa, są pozbawione znaczenia na rynku medialnym a także w sposób wyraźny miał sugerować, bądź stwierdzać wprost, iż gazeta ta jest w sposób nielegalny finansowana, nie jest niezależna i podejmuje tematy wyłącznie w celu osiągnięcia korzyści materialnej oraz posiada związki ze światem przestępczym. Sąd stwierdził, że Jerzy Przybył pomówił gazetę Łącznik o takie postępowanie i właściwości, które mogły ją poniżyć w opinii publicznej i narazić na utratę zaufania potrzebnego do prowadzenia działalności publicystycznej. Oskarżonemu wymierzono karę grzywny w wysokości 300 stawek dziennych po 40 zł każda.

Annę Świegot, obecną redaktor naczelną Ilustrowanego Tygodnika Powiatowego, uznano winną tego, że 30 marca 2011 r. za pomocą środków masowego komunikowania t.j. na łamach publikacji w Ilustrowanym Tygodniku Powiatowym oraz na portalu gazety powiatowy.pl pomówiła Rafała Przybył o takie zachowania i właściwości, które mogły go poniżyć w opinii publicznej oraz narazić na utratę zaufania niezbędnego do zajmowania stanowiska (…) podnosząc m.in., że Rafał Przybył jako dziennikarz ośmiesza jej wizerunek, szkaluje ją, pomawia, poświadcza nieprawdę, jest człowiekiem nieuczciwym, wyrządza jej szkody majątkowe i osobiste oraz o to że 29 października 2010 r. w Wieruszowie znieważyła Rafała Przybyła używając pod jego adresem wulgarnych słów, powszechnie uznanych za obraźliwe oraz splunęła mu w twarz, przy czym tym ostatnim zachowaniem naruszyła także nietykalność cielesną pokrzywdzonego. Oskarżonej wymierzono karę grzywny w wysokości 100 stawek po 10 zł każda.

Sąd od Jerzego Przybyła w związku ze skazaniem na rzecz Urszuli oraz Rafała Przybył orzekł nawiązki w wysokości po 5 tys. zł na rzecz każdego z pokrzywdzonych. Od oskarżonej Anny Świegot w związku ze skazaniem orzekł nawiązkę na rzecz Rafała Przybyła w wysokości 500 zł. Ponadto wobec oskarżonych zastosowano środek karny w postaci podania wyroku do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie jego sentencji w ITP oraz w gazecie Łącznik w terminie miesiąca od uprawomocnienia.

8 czerwca Sąd Rejonowy w Wieluniu ogłosił kolejny wyrok, w którym oskarżonego Jerzego Przybyła uznano za winnego, że w dniu 11 sierpnia 2012 r. na łamach artykułu „Jerzy Przybył do Rafała Przybyła” pomówił Rafała Przybyła, że jest donosicielem, feruje wyroki, wykorzystuje inne osoby i naraża je na odpowiedzialność karną, otwiera cudzą korespondencję i ją zataja, wprowadza w błąd organy ścigania, co mogło poniżyć go w opinii publicznej i narazić na utratę zaufania niezbędnego dla zajmowanego stanowiska. Sąd wobec oskarżonego wymierzył karę 200 stawek dziennych grzywny, ustalając jedną stawkę na kwotę 20 zł. Wobec oskarżonego orzeczono wywieszenie odpisu wyroku przez okres 30 dni na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego. Dodatkowo na rzecz Rafała Przybyła orzeczono nawiązkę w kwocie 3 tys. zł.

(red)



GALERIA NR:
KOMENTARZE [0]:

DODAJ KOMENTARZ
Komentarze publikuje się korzystając z narzędzia Facebooka.
Użytkownik publikuje treść komentarza na własną odpowiedzialność i jest to jego prywatna opinia. Aby zgłosić naruszenie należy kliknąć link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i obowiązujące zasady korzystania z platformy Facebook dostępne pod adresem:
https://www.facebook.com/policies
Właściciel i wydawca portalu tugazeta.pl nie odpowiada za treść publikowanych komentarzy.

OGŁOSZENIA | REKLAMA | KONTAKT
Copyright 2010-2020 Łącznik - Projekt i wdrożenie sklepy internetowe Kępno Sklepy internetowe Kepno
Top
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies w opcjach przeglądarki. - ZAMKNIJ