Black Hat SEO czy White Hat SEO? Poznaj podstawowe różnice w metodach pozycjonowania
Oczekiwanie na pierwsze poważne efekty pozycjonowania stron internetowych może przerastać tych najbardziej zdeterminowanych właścicieli firmowych portali. W poszukiwaniu błyskawicznych zysków większość z nich trafia na metody Black Hat SEO i pozycjonowanie przez nieuczciwych specjalistów. Takie praktyki stanowią jednak pozorną oszczędność czasu i pieniędzy. Ubocznym efektem,o którym większość zapomina, może być trwałe wyindeksowanie portalu z Google.
W pozycjonowaniu nie ma drogi na skróty. A przynajmniej nie jest ona dozwolona!
Poprawienie widoczności prowadzonego przez Ciebie portalu w wynikach wyszukiwarki Google często wiąże się z czasochłonnymi pracami doświadczonych specjalistów SEO. Organiczny szczyt rankingu stanowi marzenie dla wielu przedsiębiorców. Nic dziwnego, że dotarcie tam jest zadaniem ciężkim, ale z pewnością nie niemożliwym do wykonania. Zwłaszcza, jeżeli mowa o stosowaniu wyłącznie dozwolonych metod na pozyskiwanie linków, tworzenie content marketingu czy nawet na optymalizację kodu portalu. W marketingowym środowisku taki zbiór zasad nazwano White Hat SEO. Przeciwieństwem do białego kapelusza, będzie Black Hat SEO. Jak nietrudno się domyślić, w tym przypadku mamy do czynienia z praktykami zabronionymi przez wyszukiwarkę. Regularne stosowanie farm linków, nadmierne przesycenie tekstu słowami kluczowymi bądź maskowanie z całą pewnością nie będzie tolerowane. Stawiaj ostrożne, ale maksymalnie pewnie kroki. Dbaj o poprawną optymalizację, tworzenie jakościowych treści i budowanie linków zgodnie ze sztuką nowoczesnego pozycjonowania. Wówczas otworzysz sobie furtkę do biznesowego edenu.
Nieuczciwe pozycjonowanie zapewni błyskawiczną wycieczkę
z nieba do reklamowego piekła
„Zdecydowaną większość efektów pozycjonowania stron w wyszukiwarce Google osiągniesz tylko poprzez wykorzystywanie zweryfikowanych i stuprocentowo bezpiecznych metod promocji. W tym przypadku warto powołać się na White Hat SEO – zbiór zasad tolerowanych przez algorytm. Jeżeli pozycjonowanie będzie przebiegać przeciwnie do zalecanych realizacji, możesz liczyć na pozornie lepszy efekt. W rzeczywistości Black Hat SEO błyskawicznie zostanie wychwycone za pomocą wirtualnych robotów, a Twoja intratne pozycja będzie zagrożona. W marketingu nie ma miejsca na tego typu ryzyko. Każdy spadek oznacza triumf najgroźniejszej konkurencji.”
Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Nie musisz być ekspertem SEO z wieloletnim doświadczeniem, aby zrozumieć, że regularne oraz celowe wykorzystywanie niedozwolonych metod może skończyć się tragedią. Mowa tutaj o obniżce rankingu czy nawet o filtrze algorytmowym i blokadzie ręcznej. Kary nakładane przez Google są powszechnym zjawiskiem, które mocno wpływa na finalny wygląd list rankingowych na wybrane słowa kluczowe. Dostanie się do branżowego topu za wszelką cenę z pewnością nie będzie mile odebrane ze strony sztucznej inteligencji Google. Pozycjonowanie to zabieg, wymagający od Ciebie gigantycznego nakładu pracy i cierpliwości. Poświęcenie będzie jednak opłacalne. White Hat SEO stanowi prostą drogę do mnożenia ruchu na portalu i mnożenia dotychczasowych zysków.