Dyżurni Komendy Powiatowej Policji w Kępnie zostali powiadomieni przez dział bezpieczeństwa jednego z banków o wpłacie dużej sumy pieniędzy na konto tak zwanego "słupa". Dzięki determinacji oraz szybkiej reakcji policjantów pokrzywdzony nie stracił 98 tys zł.
25 maja dyżurny Komedny Powiatowej Policji w Kępnie otrzymał telefonicza informacje z działu bezpieczeństwa jednego z banków, że w Kępnie przy ulicy Broniewskiego pokrzywdzony wpłaca dużą sumę pieniędzy do wpłatomatu na konto tak zwanego "słupa", a następnie pieniadze te są wypłacane w innej części kraju za pomoca kodów BLIK.
Dyżurni natychmiast w to miejsce wysłali najbliższy partol, który powstrzymał mieszkańca powiatu kęińskiego od dalszej wpłaty pieniędzy.
Funkcjonariusze Wydziału Kryminalnego ustalili, iż do 27-letniego mieszkańca powiatu kępińskiego zadzwonił mężczyzna podając się za obsługę banku, informował pokrzywdzonego, że ktoś włamał się na jego konto bankowe i próbuje zaciągnąć kredyt w jego imieniu. Oszust namówił pokrzywdzonego na zaciagnięcie pożyczki oraz na wypłatę wszystkich oszczędności zgromadzonych na rachunku bankowym. Natępnie pokrzywdzony miał wpłacić wszystkie pieniądze, ponad 130 tys. zł na podane przez oszusta konto bankowe. Dzięki czujności pracowników banku oraz szybkiej rekacji fukcjonariusz z Kępna, którzy powstrzymali 27-letniego kępnianina od dalszej wpłaty pieniędzy. Postępowanie w tej sprawie prowadzi KPP w Kępnie.