Szanowni Rodzice!
Już Wasze 2 - letnie dziecko może poprzez zabawę zacząć poznawać świat głosek, sylab i pisma. Proponujemy Państwu zajęcia, które stymulują dzieci do szybszego i lepszego rozwoju mowy.
Wczesna nauka czytania metodą symultaniczno-sekwencyjną oparta jest na najnowszych badaniach neuropsychologicznych. Nasi logopedzi wykorzystują metodę Pani prof. Jagody Cieszyńskiej, która została oparta na założeniach Jacobsona dotyczących nabywania języka i dostosowana do zmieniających się realiów i sposobów komunikacji. Wykorzystuje ona wiedzę o symultanicznym analizowaniu materiału przez prawą półkulę przy jednoczesnym sekwencyjnym sposobie analizy bodźców przez lewą półkulę mózgową.
Podstawą koncepcji jest czytanie sylabami, które wprowadzane są według specjalnej, ustalonej przez prof. Cieszyńską kolejności. Porządek tych sylab naśladuje rozwój mowy dziecka, czyli spółgłoski poznawane są w takiej kolejności, w jakiej pojawić się powinny w prawidłowej mowie. Bardzo ważne jest by rozpocząć naukę czytania we wczesnym etapie (optymalnie między 1 a 3 rokiem życia), gdyż pozwoli ona stymulować nam wzrost liczby połączeń między neuronami.
Nauka składa się z pięciu etapów:
Korzyści płynące ze stosowania tej metody dla dziecka:
- jest skutecznym sposobem nabywania umiejętności czytania ze zrozumieniem,
- zapobiega dysleksji u dzieci,
- wspomaga rozwój mowy dzieci w wieku przedszkolnym,
- rozwija wszystkie funkcje psychiczne dziecka, od spostrzegania do myślenia poprzez analogię, rozumienia przyczynowo – skutkowego oraz funkcjonowania pamięci,
- rozwija koncentrację uwagi,
- niweluje problemy i bariery w mówieniu,
- przygotowuje w pełnym zakresie do roli ucznia w szkole.
DZIECKO - TWOJA NAJLEPSZA INWESTYCJA W PRZYSZŁOŚĆ.
Serdecznie zapraszamy Państwa do kontaktu!
Beata Szydłowska
pedagog – logopeda kliniczny
tel. 508 296 772