Olbrzymie emocje i zarazem kontrowersje towarzyszyły XI sesji Rady Gminy w Sokolnikach. Ta zdominowana była przede wszystkim dyskusją i od dawna zapowiadanym głosowaniem dotyczącym zamiaru likwidacji szkół w Pichlicach i Ochędzynie. Sala sokolnickiego Domu Kultury była pełna. Obradom przypatrywali się uczniowie, nauczyciele i mieszkańcy miejscowości w których mieszczą się wspomniane placówki. Wcześniej wzięli oni udział w pikiecie pod Urzędem Gminy. Zarówno przed punktem kulminacyjnym poniedziałkowych obrad jak i po nim nie zabrakło ostrej wymiany zdań pomiędzy zwolennikami i przeciwnikami likwidacji. Część z obserwatorów była wyposażona w specjalne tablice na których pojedynczo widniały nazwiska wszystkich 15 radnych. Pod nimi zamieszczono 2 opcje – WRÓG i PRZYJACIEL. W zależności od głosowania odpowiednia była odsłaniana i wręczona radnemu na pamiątkę. W podjętych intencyjnych uchwałach radni zdecydowali o zamknięciu szkół, przedszkoli i zespołów w które te były wpisane. Poniżej wyniki:
Głosowanie w sprawie zamiaru rozwiązania Zespołu Szkół w Ochędzynie: 7 radnych za, 6 przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. Uchwała podjęta 7 głosami.
Głosowanie w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej i Przedszkola Samorządowego w Ochędzynie: 9 radnych za, 5 przeciw, 1 osoba wstrzymała się od głosu. Uchwała podjęta 9 głosami.
Głosowanie w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej i Przedszkola Samorządowego w Pichlicach: 8 radnych za, 6 przeciw, 1 osoba wstrzymała się od głosu. Uchwała podjęta 8 głosami.
Głosowanie w sprawie zamiaru rozwiązania Zespołu Szkół w Pichlicach: 7 radnych za, 6 przeciw, 2 wstrzymało się od głosu. Uchwała podjęta 7 głosami.
CZĘŚĆ I
Po tym wielu - zarówno dorosłych jak i dzieci - nie kryło emocji. Wyrażano żal zarówno do tych radnych którzy głosowali za likwidacją jak i do samego wójta Sylwestra Skrzypka. W końcu na stół samorządowców trafiła świńska głowa opasana kokardami. Wcześniej jedna z dziewczynek przeczytała przygotowane pismo:
„W imieniu dzieci z Pichlic chcę podziękować Radzie Gminy, że w tak młodym wieku otworzyliście nam tak szeroko oczy, za to że pozbawiliście nas złudzeń. Chcę podziękować tym z państwa radnych, którzy zrealizowali jedno z haseł pana wójta oddzielając ziarno od plew. Nie chcemy by na siłę nas łączono z ziarnem. Z pomocą naszych rodziców, nauczycieli oraz mieszkańców naszej miejscowości będziemy dążyli do stworzenia sobie możliwości dalszej nauki w innej formie organizacyjnej, ale w obecnym budynku – tu gdzie czujemy się bezpiecznie. Czujemy się zawiedzeni i oszukani. W przyszłości ostrożniej będziemy wybierali ludzi decydujących o naszych sprawach, nie wierząc w hasła wyborcze i obietnice bez pokrycia. Dzisiaj zrealizowane zostało kolejne hasło pana wójta porównujące naszą gminę do tonącego Titanica. Fakt – to tonący statek, gdzie naszym kosztem ratuje się kapitan i jego załoga. Kół ratunkowych wystarcza dla ziarna, zaś owe plewy mają iść na dno.”
CZĘŚĆ II
Gorącą atmosferę starał się ostudzić wicestarosta Mirosław Urbaś, który pojawił się na spotkaniu jako mieszkaniec Sokolnik. – Ta wizyta jest dzisiaj bardzo trudna. Z mojego punktu widzenia uchwała intencyjna nie zamyka jeszcze niczego. Namawiam do wspólnego szukania rozwiązań. Namawiam do spotkań i do rozmów. – mówił Urbaś.
Jak mówili nam mieszkańcy Pichlic i Ochędzyna - to jeszcze nie koniec ich walki o szkoły. Znajdą siłę by zmierzyć się z tym problemem – jeśli nie za pomocą stowarzyszeń to na pewno inaczej. Nie wykluczają też przeprowadzenia referendum nad odwołaniem obecnej rady i wójta. Sylwester Skrzypek przekonywał, że nie będzie robił przeszkód, aby szkolne obiekty trafiły pod władanie ewentualnych stowarzyszeń, jednak on jako wójt nie zgodzi się pomny złych doświadczeń gminy, aby urząd partycypował w jakimkolwiek stopniu z tego typu organizacjami.
Zupełnym zaskoczeniem była dyskusja wywołana przez jedną z kobiet, która poinformowała, że w poniedziałek mogło dojść do wypadku z udziałem szkolnego autobusu odwożącego dzieci do gimnazjum w Sokolnikach z Ochędzyna. Pojazd miał zatrzymać się w poprzek „ósemki” stwarzając olbrzymie zagrożenie. Wójt odniósł się do tego oznajmiając, że dostał informację, że ktoś poprzecinał w autobusie przewody paliwowe. Jego zdaniem mógł to być sabotaż związany z głosowaniem i sesją. – Teraz to jest przewód paliwowy, ale jeśli ktoś poprzecina kiedyś przewody hamulcowe, to dojdzie do tragedii.
Niektórzy na sali zapowiedzieli, że będą domagać się wyjaśnienia tej sprawy. Rzecznik prasowy KPP w Wieruszowie przyznał w rozmowie z nami, że nikt - przynajmniej do godziny 14.00 - nie złożył w tej sprawie doniesienia. – Jeżeli rzeczywiście miało to miejsce, to jest to sprawa bardzo poważna. Możemy tu mówić o umyślnym sprowadzeniu katastrofy w ruchu lądowym za co grozi do 10 lat pozbawienia wolności – mówił Szkudlarek.
Patrząc na wynik obrad XI sesji trudno oceniać to co się stało, nie znając wszystkich skutków podjętych decyzji – wiele z nich jest przecież bardzo odległych w czasie. W każdym bądź razie z obecnych problemów należy wyciągnąć wnioski na przyszłość. Jeśli nie zrobi się tego w gminie Sokolniki, to przynajmniej inni powinni zrobić to na jej przykładzie.
Materiał filmowy nadesłany przez internautę DANIELA KOSA - dziękujemy
I...zrobiono to w mysl zasady - **czlowiek jest najwazniejszy** dodac trzeba dla liberalow, ktorzy maja wszystko
xxxwww 2012-01-23, 18:17
problemy to do brukwioża a nie do wujta niech zabierają tą szkołe bo te nasze panie profesor pierdzą w stołek zamiast uczyć dzieci mają po sześcioro dzieci i nie umią ich nauczyć a wypłaty po 2 tyś. za co? marnowanie kasy!!!
agatt 2012-01-23, 18:38
Schowałeś się człowieczku(ale przez bardzo małe ,,c**)za kilkoma literami-xxxwww-i coś próbujesz nagryzmolić..ani to poprawne(błąd na błędzie),ani na temat,ani mądre,ale za to prostackie do bólu.Pogimnastykuj trochę mózg i wtedy postaraj się coś napisać!!
rtr 2012-01-23, 18:41
chocby po 10 tys miały to takiego tępaka jak xxxwww nie nauczą niczego:) a rada moja taka trzeba sie było uczyc, krztałcic studiowac (niw wymieniam dalej wyrazów pokrewnych gdyz iak nie rozumiesz zbyt wiele) i zarabiac pierdząc w stołek NAUKOWCU
rtr 2012-01-23, 18:46
KSZTAŁCIC PRZEPRASZAM ZA LITERÓWKE
ryt 2012-01-23, 18:51
widocznie on z tej opcji bo za wyjatkiwm ze nie potrafi napisac to chce korzystac z tego - nic nie robiac tylko brac - cos podobnego co obecnie rzadzacy ,bo za wyjatkiem podnoszenia wszystkich kosztow nic nie zrobili dla ludzi
rtr 2012-01-23, 18:55
CZYM BO NAWET NIE KIM JEST CZŁOWIEK DLA TAKIEGO TYPA JAK SKRZYPEK...PRZEDMIOTEM KTÓRY ODDAŁ SWÓJ GŁOS NA KOLEJNEGO BEZNADZIEJNEGO WŁODARZA!!!
ania 2012-01-23, 18:59 -1
A ja się cieszę z zamknięcia szkoły w Pchlicach przynajmniej tych darmozjadów zwolnią nic nie robią tylko kawki sobie piją nie ma mowy o nauce. w tej szkole jest naprawdę masakra nic te dzieci się nie uczą
ryt 2012-01-23, 19:02
ale to nie jest ten problem, kwestia kadry to zupenie cos innego, tu ludzie z tego tytulu cierpia to kolejne koszty dla nich bo nie da sie ukryc ze sa wysylajac dzieci do innych placowek oddalonych sa one wieksze
rtr 2012-01-23, 19:04
A CAŁA PRAWDA JEST TAKA ŻE GDYBY REMBECKI BYŁ Z SOKOLNIK A SKRZYPEK Z OCHĘDZYNA TO DECYZJĄ WÓJTA BYŁA BY LIKWIDACJA PLACÓWKI W SOKOLNIKACH I ROZWOŻENIE DZIECI PO CAŁEJ GMINIE. TAK SIE NIE ROBI SWOJE PROBLEMY Z POPRZEDNIKIEM ROZWIĄZUJE SIE W LINI PROSTEJ A NIE KOSZTEM LUDZI A SZCZEGÓLNIE DZIECI WYKORZYSTUJĄC W TYM PRZYPADKU SWOJE STANOWISKO.
sam 2012-01-23, 19:05 1
Mogłaś ania być nauczycielką przyjść do szkoły w Pichlicach uczyć to nic byś robić nie musiała....żałosna jesteś!
krl 2012-01-23, 19:11
Szkoda że byłem w pracy. Przyszedłbym i zorganizował kontrmanifestacje:)
A tak poważnie to Krzysztof R. jest typ i tak jak już u kogos wczesniej przeczytałem smieje wam sie w twarz.
rtr 2012-01-23, 19:11
panie wójcie może kolejne stanowisko z tytułu zastępcy tym razem dla pani ANI. kobieta widac picie kawy ma opanowane a twiedzac po stylu wypowiedzi na podobnej fali nadajecie.
ania 2012-01-23, 19:12
sama jesteś żałosna miałam tam dzieci i wiem jak jest
rtr 2012-01-23, 19:13
krl LUDZIE NIE MYLCIE FAKTÓW TO NIE BYŁA MANIFESTACJA W OBRONIE REMBECKIEGO!!!!!
rtr 2012-01-23, 19:14
ANIU TRZEBA BYŁO DZIECI WYSYŁAC NA SOKOLSKĄ UCZELNIE POD SŁONECZNYM PATRONATEM SKRZYPKA
rtr 2012-01-23, 19:21
dobra uciekam a tych co to poty wyciskają i burze sobie w główkach robią wykorzystując do tego niedawno poznany internet i sprzęt zwany komputerem serdecznie pozdrawiam i obiecuje przy wieczornej modlitwie postaram sie wstawic o zdrowy rozsądek i o obiektywizm dla was bardzo w życiu potrzebny.
Racjonalista 2012-01-23, 19:27
Cholera trudna sytuacja,proszę państwa tylko szkoły samorządowe będzie trudno,ale u siebie i wreszcie nauczyciele i rodzice wezmą odpowiedzialność za oświatę.Prawdą jest,że szkoła jest centrum kultularnym wsi więc walczcie o to centrum.Polska stoi przed różnymi trudnymi wyborami i to jest jeden z nich!Ja nie chcę tu nikogo krytykować,ani nikomu kadzić ,bądź kogoś urazić życzę powodzenia!!!
independent 2012-01-23, 19:28
Panie Skrzypek, po kłopotach finansowych widać, że w gminie Sokolniki zgodnie z teorią pod którą się Pan podpisał, jeszcze za mało pieniędzy zainwestowano w kulturę. Pamięta Pan jak się podpisywał pod teorią ,że 1 zł zainwestowana w kulturę daje 3 zł? Może Pan wyjaśni jak się ma zamykanie szkoły do propagowania kultury i zysków z niej płynących? Może niech uda się Pan po konsultacje do koleżanki Waniek. Pewnie Pana zdaniem Ci oburzeni ludzie również znajdują się nie na tym pożądanym co trzeba poziomie piramidy potrzeb Maslowa bo pewnie zamiast wydawać pieniądze na tzw. szeroko rozumianą działalność kulturalną woleliby aby ich dzieci uczyły się na miejscu, albo jak wydadzą ileś pieniędzy i czasu na transport dzieci do szkół to będą mniej mieli na szeroko pojętą kulturę. Już widzę jak w Sokolnikach będzie kwitła działalność kulturalna Pani Waniek i Pana Skrzypka, pewnie Wodzińska co nieco sypnie i będzie gitara i będzie za co **tworzyć**.
krl 2012-01-23, 19:29
rtl a ja nie napisałem tego co próbujesz mi wmówić. tylko że przy okazji waszego strajku?? yy pikniku raczej!!szkoda ze pogoda wam nie dopisała!! dzieci bedą stać na mostkach i czekać grzecznie aż autobus przyjedzie a pan krzysztof w tym czasie przejedzie swoim autem i bedzie miał was głeboko w nosie
Racjonalista 2012-01-23, 19:33
independent tylko musisz wójtem być i gitara,otworzysz jeszcze ze trzy szkoły ,Krzysia zatrudnisz i po porady do biznesu będziecie chodzić GITARA JAK BYK!
zwykly_taki 2012-01-23, 19:38
Gratuluję radzie gminy Sokolniki!.Tak trzymać. Degradować dalej oświatę. Szerzyć ciemnotę. Wmawiać, że oświata to tylko balast dla gminy. Tylko po co komu gmina, która szuka oszczędności tam gdzie powinna inwestować.
Teraz czas na Galewice. Ten sam typ myślenia (pseudomyślenia). Ciąć oświatę. Po co to komu. Przecież karierę robi się w Galewicach wbrew wykształceniu. Przecież od zawsze wiadomo, że wykształciuchy siedzą i pierdzą w stołki i spijają kawki. A tu trzeba inaczej. Po chłopsku. Kto nie ma rąk zniszczonych pracą fizyczną ten zwykły darmozjad. Zwolnić go - pogonić. Niech jedzie tam gdzie większośc takich już pojechała - do Wrocka, Warszawy czy Poznania. Tu takich nie potrzeba. Niech żyje ciemnogród!
naznaczony 2012-01-23, 19:39
Ludzie jak macie jaja, i naprawdę zależy wam na dobru dzieci załóżcie stowarzyszenie i w takiej formie prowadźcie szkołę. To szansa dla was i waszych dzieci, z taką liczbą dzieci spokojnie dacie radę za subwencję. Chętni do pracy się znajdą, za mniejsze pieniądze, wszystko w waszych rękach i głowach. Nie czekajcie, że ktoś zrobi coś za was. Możecie udowodnić że zależy wam na waszych pociechach, a jak obecna kadra nie chce zapewniam was chętnych fachowców z kwalifikacjami do pracy nie zabraknie.
d94 2012-01-23, 20:02
przepraszam bardzo, ale to co zostało dziś odegrane przed salą GOKSiT**u to jakaś kpina ! jak można zmanipulować dzieci do takiego działania? przecież to chore, potem się wszyscy dziwią, że nie lubią się z innymi, sąsiadującymi miejscowościami. sami wy rodzice do tego doprowadzacie. rozumie, że walczycie o swoje szkoły, ale spróbujcie spojrzeć na to z drugiej strony, to są o 2 placówki więcej do utrzymania (potraficie oskarżać wójta o to wszystko,a toż to Pan Skrzypek nie ma z tym nic wspólnego, tylko RADA GMINY, nie mylcie pojęć, bo oskarżać to bardzo łatwo, wytykać palcami). wójt walczy o każdy grosz, po to by zniwelować straty, które stworzył SZANOWNY PAN REMBECKI ! on sam powinien z własnej kieszeni oddać to co zabrał, a nie gmina musi do około 2020 roku pozostać w zadłużeniu. wszyscy dookoła się z nas śmieją, a my nie potrafimy zjednoczyć sił, by zrobić coś razem. tylko kłótnie nieustanne. co do szkół, proponowane jest usunięcie szkoły w Sokolnikach, a to jedno z najlepszych Gimnazjów w województwie łódzkim, wysoki poziom nauczania (fakt nauczyciele czasem zbyt wiele wymagają, ale to się ceni, później jest łatwiej w szkołach średnich), Walichnowy też w Szkole Podstawowej mało uczniów, garsteczka, zazwyczaj zasilają uczniowie z Ochędzyna klasy gimnazjalne. uważam, że trzeba było pomyśleć na samym początku i w gminie wybudować jeden porządny Zespół Szkół, tam gdzie jest największa liczba uczniów (w tym wypadku byłyby to Sokolniki, ale nienawiść sąsiednich wsi jest tak wielka, że nie mogłyby tego pojąć). tym samym dzieci mogłyby mieć dojazd, przede wszystkim znajomych, a nie wrogów. potem się dziwić, że młodzież jest taka, a nie inna. a sami do tego swoją postawą doprowadzacie, zwracam się do rodziców. to wszystko wasza wina, bo od wieki czasów tylko spór między miejscowościami szerzycie. proszę podajcie tylko przykład, w której gminie są 2 gimnazja, na tak małym terenie? no gdzie?? nie ma ! tylko u nas takie głupoty, bo przecież GMINA SOKOLNIKI musi się wyróżniać. ileż pieniędzy można by było zaoszczędzić, ale nikt o tym nie pomyśli, bo musi być szkoła i koniec. my tak chcemy i tak ma być.
zastanówmy się jaką przyszłość fundujemy swoim pociechom i jak niszczymy ich otwartość na innych ludzi.. nowe znajomośći. tylko ich zatruwamy przez jakieś chore zatargi.
pozdrawiam.
independent 2012-01-23, 20:05
**Racjonalista**, jak nie wiesz o czym ludzie piszą to się nie wcinaj między wiersze.
krl 2012-01-23, 20:12
apel do broklynu weźcie wybierzcie w nastepnych wyborach samorządowych lepszego radnego a nie tą panią która zatrzymała sie w latach siedemdziesiatych
MarG 2012-01-23, 20:22
Do tych którzy popierają likwidację szkół. Niech wyobrażą sobie małe dzieci stojące o 7 rano w temp. -20 stopni i czekające na autobus do szkoły...
Rozumiem: oszczędności, zadłużenia, przekręty poprzedniej władzy....
Ale nikt nie zaproponował, ba nawet nie pomyślał, o jakiś dodatkowych sposobach finansowania szkół, bo po co! Łatwiej jest je zamknąć! Gdzie tu logika.
agatt 2012-01-23, 20:35
Układy,prywata,kolesiostwo,odgrywanie sie na kimś,za coś-tak tylko można podsumować dzisiejsze,cuchnące nizinami intelektualnymi decyzje. Wdrapaliście się -pan panie wójcie i pańscy towarzysze niedoli, na te niziutkie samorządowe taboreciki,żeby jawic się w przyszłości jako wybawiciele i uzdrowiciele bagienka o nazwie **Gmina Sokolniki**??To puknijcie się w końcu w tę częśc ciała,w której powinno być choc pare szarych komórek i zacznijcie robić coś,co nie będzie krzywdzące tylko dla niektórych.Wszyscy wybierali poprzedniego wójta(mieszkańcy Sokolnik i Walichnów także) i kazali mu **rządzić** długie lata,wszyscy wybierali obecnego S.(mieszkańcy Ochędzyna może przede wszystkim)więc niech WSZYSCY ponoszą tego konsekwencje!!!Jak to uczciwie i SPRAWIEDLIWIE zrobić?Może wreszcie zacząć myśleć,chociaż na miarę swoich możliwości!
amber 2012-01-23, 20:53
Szczególnie **mądra** decyzja dotycząca likwidacji przedszkoli... W tej chwili brakuje miejsc dla dzieci w Walichnowach i Sokolnikach. Ciekawe jakie będą kryteria decydujące o przyjęciu dziecka do przedszkola. Pewnie miejscowe dzieci będą miały pierwszeństo.A może do przedszkola będą przyjmowane tylko 6-latki. Gratulacje dla pana wójta i jego świty.
gumiś 2012-01-23, 21:24
Do wypowiedzi p. Ani więc widać ewidentnie że ta pani miała pod górkę do szkoły tak jak jej dzieci jeśli ktoś się urodzi nieukiem to nawet żaden nauczyciel sipą do łeba takiej osobie nie nakładzie . Wiec droga Aniu może nie zapóżno na edukację szkolną.............KAŻDY WIE JAKIM BYŁAŚ NIEUKIEM.
jjj 2012-01-23, 21:27
1. Ciekawa jestem jak oni zamierzają pomieścić dzieci z całej gminy tylko w 2 przedszkolach, podczas gdy już teraz jest problem z miejscami w nich... nie wspominając już o tym, że, jak często bywa w dzisiejszych czasach, dzieci są zaprowadzane do przedszkoli przez własnych dziadków, bo rodzice, aby utrzymać rodzinę, pracują o tych porach rannych, a także o porach odbioru dzieci z tych przedszkoli. Więc jak do ch...y te dziadki mają zawozić dzieci do innych miejscowości do przedszkola, jak w ich wieku to rzadko kto jeździ jeszcze autem....
2. Należy sobie zadać pytanie, w okolicach których szkół jest obecnie największa liczba urodzeń, bo wydaje mi się, że to jest bardzo istotny, a wręcz **wiodący** punkt odniesienia w tym przypadku, na który radni chyba nawet nie zwrócili uwagi... A wydaje mi się, że najmniej rodzi się obecnie w okolicach **Walichnów**.
3. Czy ktoś z rady gminy pomyślał o tym, iż obecnie bezrobocie w powiecie łódzkim jest katastrofalne i w ten sposób radni wraz z Sz.P. wójtem na czele przyczyniają się do pogorszenia tej sytuacji?
4. Czy nie można przedłużyć okresu spłacania tego długu i nie podejmować aż tak drastycznych decyzji?
5. Co radni zamierzają zorganizować na miejscu tych szkół? Bo pozostawienie tych budynków tak poprostu samym sobie byłoby bez sensu. Za kilka lat te budynki nieogrzewane staną się straszącą ruiną... A przecież włożono w nie tyle pracy...
6. Zbliża się okres rozliczania z US. Dlaczego nikt w gminie nie wpadł na pomysł otwarcia konta na które każdy rozliczający się z gminy przekazałby 1% swojego podatku na nią?
7. C.D. Pytań nastąpi, bo wypala mi się mózg jak oglądam M jak...
Morgoth 2012-01-23, 21:29
Ach, a już miałem nadzieję, że na desce, udekorowany kokardą leży łeb byłego wójta. A ten chodzi i jeszcze ujada...
gumiś 2012-01-23, 21:31
Co do zamknięcia szkół to dlaczego nie zaczną szukać kasy w gminie dlaczego nie udostępnią zarobków swoich pracowników gminnych, dlaczego nie udostępnią jakie kto ma wykształcenie dlaczego nie podają ile jest wydawane pieniędzy na 13-stki, nagrody,premie zróbcie takie wyliczena w skali roku ile idzie pieniędzy na urzędników i urząd gminy sokolnikach ,dlaczego o tym się nie mówi .Ano dlatego bo nasza gmina mówi o tym o czym che a nie o tym co chcą mieszkańcy gminy wiedzieć ,boją się że utrzymanie gminy przewyższa utrzymanie placówek szkolnych.Ludzie nie dajcie się i walczcie o placówki szkolne w inny sposób powodzenia.
kierowca 2012-01-23, 21:37
Mieszkańcy Ochędzyna, jak zareagowalibyście gdyby na miejscu Pana Skrzypka siedział pan R.??? W powyższych komentarzach naskoczyliście na obecnego wójta gdyby to od niego zależał los całej naszej gminy. Mam nadzieję, że większość Polaków wie co to jest trójpodział władz...
ZASTANÓWCIE SIĘ WIĘC NAD SWOIM POSTĘPOWANIEM!!!
A propos wspomnianej na końcu II części filmu awarii autobusu szkolnego. Czy wiadomo co dokładnie się stało???
Jeżeli czyta to osoba lub osoby które uszkodziły autobus: GRATULUJĘ głupoty!!! Zapewne chcieliście przeciąć przewód hamulcowy, ale wam nie wyszło. A nawet jakby udało się wam odnaleźć odpowiedni przewód nic by to nie dało. Narobiliście tylko kosztów zadłużonej gminie, NASZEJ gminie.
Racjonalista 2012-01-23, 21:41
I tu Kierowco napisałeś super,jeszcze tylko o stoku narciarskim trzeba wspomnieć.
kara 2012-01-23, 21:42
do d94 te dzieci** zmanipulowane** były bardziej autentyczne od pozerów z Rady Gminy Sokolniki i ich solisty SKRZYPKA!!!!d94 nie próbuj zaglądać do kieszeni REMBECKIEGO bo już kilka lat próbują to zrobić za nasze pieniądze takie służby jak CBA,prokuratury różnego szczebla i jeszcze inne **państwowe służby bezpieczeństwa **i jakoś im to nie wychodzi i nie dziwi mnie to że ANGORÓW szlak trafia bo już dawno chcieliby widzieć REMBECKIEGO na szubienicy na rynku w ANGORII.I niewiem jakimi Cię jeszcze inwektywami obsmarować d jak********94 żebyś zrozumiał w końcu że **nienawiść sąsiednich wsi **bierze się z waszego **WIELKOPAŃSKIEGO ** traktowania innych wsi jako waszego lenna.PS SKRZYPEK miałeś poplamiony garnitur ropą z przewodów paliwowych z GIMBUSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gumiś 2012-01-23, 21:42
Gratulacje z pomysłem łeba świni szkoda że był tylko jeden , bo powinno tych łebów być więcej do tych radnych którzy głosowali za zamknięciem .
gumiś 2012-01-23, 21:50
Ludzie nie poddawajcie się niech ANGORY I CHRZEŚNIAKI nie myślą że będą rządzić całym społeczeństwem
kierowca 2012-01-23, 21:58
Do **kara**: Może trochę szacunku dla wójta, który jest prawdziwym wójtem. Z Twojej wypowiedzi **PS SKRZYPEK miałeś poplamiony garnitur ropą z przewodów paliwowych z GIMBUSA**, można wywnioskować, że Pan Skrzypek interesuje się losami gminy i być może pojechał zobaczyć co się stało z autobusem szkolnym.
Wracając do dwóch ostatnich słów pierwszego mojego zdania tej wypowiedzi... Gdyby Pan Skrzypek chciał się wzbogacić na stanowisku które zajmuje dawno by to zrobił. Kupił by nowe auto, wybudował duży dom z basenem, a Jego synek jeździł by do przedszkola własnym skuterem, quadem, bądź podobnym pojazdem.
kierowca 2012-01-23, 21:59
Racjonalista: dziękuje bardzo za poparcie ;)
tro10 2012-01-23, 22:13
Ta szkoła w Ochędzynie i w Pichlicach bedzie efektem domina dla kolejnych gmin.Nast epne w kolejce są Czastary a już słychać że Bolesławiec.Tam ponoć wrze.Rewolty te napędZają sami pedagodzy,bo wszak są to ich miejsca pracy.Dotychczas nikt ich nie ruszał,bo mają silne związki zawodowe ( nie jedne zresztą).ALE PRAWDZIE NALEŻY SPOJRZEĆ W OCZY:Oświata nasza kuleje,dzieci są niedouczone,rodzice wieczorami odrabiuają lekcje.Nie jestem pewien,czy będą chcieli stworzyć stowarzyszenia.Wszak nie obejmnie ich ustawa o systemie oświaty.No a gdzie te zdrowotne urlopy wowczas? a wcześniejszy wiek emerytalny?Zbyt dobrze działo sie w oświacie...
irmina11 2012-01-23, 22:16
Teraz moga przeksztalcic szkole w ochedzynie na osrodek typu Warta...bo teraz przez te nerwy ze wam szkole zamkneli to powariujecie;))a ta pikieta to tez smiech na sali. Jak ludzie o cos walcza i protestuja to raczej sie nie smieja do kamery...a Ci tak samo usmiechnieci jak rembecki kiedy go aresztowali(tak samo sie usmiechal do kamery).
MarG 2012-01-23, 22:18
Ludzie kochani czy jesteście tak egocentryczni że nie widzicie tego że to nie jest wojna Moje/Twoje...Ochędzyn/Sokolniki...Rębecki/Skrzypek...tu chodzi o dzieci...Wszyscy jesteśmy mieszkańcami gminy SOKOLNIKI i wszyscy powinniśmy bronić dobra kolejnego pokolenia...Ta zmiana nie wyjdzie na dobre nikomu...oprucz zarządu gminy który będzie miał chronioną du**** że zrobił wszystko co mógł żeby ratować budrzet...A wystarczy się wysilić popracować, pomyśleć i pieniądze na pewno by się znalazły.
irmina11 2012-01-23, 22:22
przez 20 lat ochedzyn mial co chcial a reszta gminy na tym cierpiala. teraz jak sie strony odwrocily to bardzo ich to zabolalo.
MarG 2012-01-23, 22:28
irmina11 co to znaczy **ochedzyn mial co chcial** rozwiń swoją wypowiedź może poprzyj ją jakimiś przykładami.
mamuśka 2012-01-23, 23:01
LUDZIE LATAMI WYCHODZĄ Z DŁUGÓW TAK TEŻ SAMORZĄDY ALE W TEJ GMINIE **FACECIK** KTÓRY DOSTAŁ SIĘ NA STOŁECZEK (niestety pomogliśmy mu w tym) WYMYŚLIŁ SOBIE ŻE ZAPISZE SIĘ NA KARTACH HISTORII **najszybciej** SPŁACAJĄCYM DŁUGI...PARANOJA !!! OD POCZĄTKU KADENCJI **JAŚNIE PAN HRABIA**- WŁODARZ- NIE ROBI NIC ABY POZYSKAĆ ŚRODKI NA DOFINANSOWANIE GMINY !!! ZA TO Z POMOCĄ SWOICH WSPANIAŁOMYŚLNYCH DORADCÓW (ciekawe że takich potrzebuje a może to oni potrzebują właśnie takich jego posunięć)CHCE KOSZTEM NAJMŁODSZYCH MIESZKAŃCÓW ZAOSZCZĘDZIĆ (jego zdaniem) KROCIE!! CAŁE SZCZĘŚCIE ŻE WÓJTEM SIĘ TYLKO BYWA BO O CZŁOWIECZEŃSTWIE NIE MOŻE BYĆ TU MOWY!!!!
agatt 2012-01-23, 23:04
Gdyby każdy człowiek robił to,co naprawdę umie i rozwijał te talenty,którymi P.Bóg go obdarzył,nie dochodziłoby do takich sytuacji jak wyżej pokazana..a przynajmniej nie w takim stylu.Żenada!!!!Kiedy ogląda sie zamieszczone filmy,delikatnie mówiąc-RĘCE OPADAJĄ.Siedzą dunnie za stołem,ustrojeni w **najlepsze niedzielne ciuchy** i tu..koniec dobrych wiadomości(nie o wszystkich oczywiscie mowa).Z całym szacunkiem do każdego człowieka-kiedy wstaje **radny** i otwiera usta,aby coś powiedzieć,oczekuje się,że będzie to mądre,rzeczowe i komunikatywne..A tu niespodzianka-łamana polszczyzna i powtórzone utarte frazesy(wtłoczone wcześniej przez kogoś do głowy)w stylu-podziękujcie byłemu wójtowi.Załosne jest to,że tym samym tokiem myślowym podąża solista S.(jak ktoś go wcześniej nazwał).Co mówi wywołany do odpowiedzi?Niestety nic nowego i nie na poziomie**urzędu**który piastuje.Bąka coś o grupie przestępczej i oskarża o całe zło..kogo?mieszkańców Ochędzyna!!Ale to,co wyartykułował na zakończenie,oskarżając bliżej niezidentyfikowanego mieszkańca lub mieszkankę Ochędzyna o chęć spowodowania swoim przestępczym działaniem katastrofy,przebiło wszystkie jego prostackie teksty..tu już nie chodzi tylko o obrażanie kogoś,w czym S.jest specjalistą,ale o poważne pomówienia..Warto jeszcze wspomnieć o głosowaniu.Niektórzy radni sprawiaja wrazenie bezradnych(szczególnie ci na pierwszym planie).Jeden usiłuje coś zawzięcie czytać,a kolega czuwa,aby ten w odpowiednim momencie podniósł łapkę.To przypomina piaskownicę,w której grzebie się gromadka dzieciaków i bawi bardzo poważnymi sprawami..Pozdrawiam tych,którzy dorosli do swojej funkcji!!!
andrzej1980 2012-01-23, 23:16
O co wy się ludzie sprzeczacie,o to że jeden nakradł,a drugi jeszcze nie zdążył,na pewno da radę.Kłamał w wyborach to i dalej pewnie nic się nie zmieni.Tak poważnie to nie ma co załamywać rąk,że szkoły do likwidacji tylko brać się do roboty,bo czasu szkoda.Na początku polecałbym zorganizować zebrania w remizach strażackich z mieszkańcami jakie oni widzą rozwiązania,czy walka na protesty(śmiech u przedstawicieli gminy),czy może jednak stowarzyszenie rodziców(może obejmować dwie szkoły),czy wreszcie najbardziej na miejscu przeprowadzenie referendum w sprawie odwołania kłamcy wyborczego.Po za tym koleś nie ma żadnych pomysłów na rozwój gminy jak i ściągalność funduszy z zewnątrz.Już teraz widać,że jedynym ratunkiem dla niego jest wyprzedawanie gruntów gminnych i likwidowanie szkół,nie wszystkich oczywiście,co było widać po uśmiechniętych twarzach dyrektorek z Sokolnik i Walichnów,które odsuwały się jak najdalej od trędowatych dyrektorek z Ochędzyna i Pichlic,jakby likwidacją można się było zarazić.No dobra po pierwsze to należałoby wybrać pięć osób jako inicjatorów referendum oraz powiadomić wójta i komisarza wyborczego,no a póżniej w skrócie-10% podpisów osób uprawnionych do głosowania,przekonanie mieskańców Tybli,Borków Sokolskich,Zdzierczyzny oraz odnalezienie osób nie głosujących na wymuskanego kolesia w Sokolnikach,są tacy gwarantuję,bo Walichnowy i Prusak są raczej stracone,wystarczy popatrzeć na fascynację wójtem jednego z sołtysów.No i dalej liczyć na frekwencję u was i nie frekwencję w Walichnowach i Sokolnikach,co daje niewielkie,ale szanse.Po referendum należałoby się również zastanowić nad nowym wójtem,żeby nie było,że nie tego oczekiwali mieszkańcy od wójta, którego poparli w wyborach.Każdy kłamie,ale niektórzy później próbują te kłamstwa spełniać i niektórym się udaje.Moja propozycja to Pani Renata,która potrafiła się sprzeciwić wszechobecnej władzy p.skarbnik gminy,która była i jest od lat największym manipulatorem wójta jednego i drugiego,a o radnych to już nie wspomnę.P.S.Niezły był ten kawałek świńskiego ryja,aż wójt się uśmiechał jak patrzył na panie radne z Sokolnik.
sonia 2012-01-23, 23:45
BYŁAM UCZESTNICZKĄ PROTESTU PRZECIWKO LIKWIDACJI ZS W OCHĘDZYNIE , GDYŻ JESTEM BABCIĄ DZIECI ,KTÓRE SIĘ UCZYŁY I UCZĄ W TEJ SZKOLE.
BYŁAM TEŻ ŚWIADKIEM SESJI RADY GMINY SOKOLNIKI I ... PRZERAŻENIE MNIE OGARNĘŁO!!!!!!
W CZYJE RĘCE ODDALIŚMY LOSY NASZEJ GMINY - POMIJAJĄC WÓJTA KTÓRY POWINIEN BYĆ NASZYM OBROŃCĄ, PRZYWÓDCĄ, OJCEM ORAZ RADNYCH (BEZRADNYCH), NIE PRZYGOTOWANYCH I NIEŚWIADOMYCH TEGO CO ROBIĄ.
CI LUDZIE GŁOSOWALI ZA **TAK** I **NIE** NIE WIEDZĄC NA CO GŁOSUJĄ,JAKIE KONSEKWENCJE Z TEGO WYNIKNĄ?!!!
ŻADNEJ ŚWIADOMOŚCI POLITYCZNEJ I EKONOMICZNEJ , ŻADNYCH ARGUMENTÓW RACJONALNYCH , PRAWDZIWYCH , WYLICZONYCH - NIC ZERO!!!
WÓJT MÓWI WIĘC TRZEBA I GŁOSUJEMY !!!! GDZIE WYLICZENIA ALE TE PRAWDZIWE NIE TE WYCIĄGNIĘTA Z RĘKAWA???
CO ZROBILIŚCIE PAŃSTWO RADNI ABY ZNALEŚĆ INNE ROZWIĄZANIA ABY ŚCIĄGNĄĆ ŚRODKI UNIJNE, ABY ROZWIJAĆ GMINĘ A NIE JĄ NISZCZYĆ!!!!!
RAZ ZAMKNIĘTA SZKOŁA UMIERA, NIGDY JEJ NIE OTWORZĄ A PLANUJE SIĘ NIE NA ROK(NA MOJĄ KADENCJĘ) PLANUJE SIĘ NA LATA DO PRZODU!!!!
ZEMSTĘ ZOSTAWCIE ODPOWIEDNIM ORGANOM BO ONI OD TEGO SĄ DO TEGO UPOWAŻNIENI A MY PRACUJMY DLA DOBRA OGÓŁU
Ja mam taką propozycję: Ci którzy najwięcej mają do powiedzenia i idzie im świetnie w obrażaniu wykształconych ludzi, w następnych wyborach powinni startować na radnych, wtedy by się okazało co potrafią naprawdę. A mamuśkę proponuję od razu na WÓJTA!!!
Nobody 2012-01-24, 10:31
Ludzie to jest nagroda za wasze wygodne zycie. Jedno dziecko gora dwa w rodzinie, i wtedy po 5-6 w klasie. I wy sie dziwicie ze zamykaja szkole? Taka szkola to koszty ogrzewania, pradu, pensje. Dużo taniej wynajac autobus, ktory bedzie dowozil dzieci chocby pod dom z wiekszej szkoly. Niech na chwile kazdy z was zapomni o tym przypadku i wyobrazi sobie ze wspolmalzonek z ktorym sie rozwiedlismy narobil dlugow, ktore chocby w czesci mimo rozwodu musimy splacac. Ano chcac nie chcac zaciskacie pasa i robicie wszystko aby dlug splacic. nikt wam jezeli jestescie zadluzeni kolejnej kasy nie da. niektorzy mowia byly wojt zadluzyl ale ile zrobil. to imbecyle. jak ktos mi da milion to tez za niego cos wam zrobie. moze wybuduje jeszcze jedna szkole np na Bagatelce. i co z tego? czy to sie oplaci? pieniadze trza wydawac racjonalnie. oczywiscie oszczednosci nie powinny byc zawezone tylko do ograniczenia kosztow prowadzenia szkol. radni i wojt powinni tez tego pasa zacisnac. ustalic swoje wynagrodzenia na najnizszym mozliwym poziomie. polikwidowac stanowiska, ktore sa zbedne w samej gminie. sprzedac moze jakies dzialki. im szybciej splacicie dlug tym lepiej.
specjalized 2012-01-24, 10:58
A ja na mamuśkę będę na pewno głosować!!!
andrzej1980 2012-01-24, 12:49
Pięciu mieszkańców może wystąpić z inicjatywą przeprowadzenia lokalnego referendum, w którym odwołamy najwyższe władze gminy.
Muszą to być osoby, które mają prawo wybierania w danej gminie, czyli mieszkają w niej na stałe i są wpisane tam do rejestru wyborców.
Inicjatorzy referendum powinni zacząć od powiadomienia o swoim pomyśle osoby, którą chcą pozbawić stanowiska (wójta, burmistrza, prezydenta miasta). O zamiarze przeprowadzenia referendum informuje się także komisarza wyborczego.
Ważne jest, aby powiadomienia zostały dostarczone na piśmie. Podajemy w nich nazwiska, imiona, adresy zamieszkania oraz numery PESEL wszystkich członków grupy. Wskazujemy w nim również jedną osobę, która będzie pełnomocnikiem grupy. Wójt (burmistrz, prezydent miasta) musi nam wydać pisemne potwierdzenie, że otrzymał pismo.
Z inicjatywą odwołania wójta, burmistrza czy prezydenta miasta może wystąpić również rada gminy, organizacja społeczna posiadająca osobowość prawną czy lokalny oddział partii politycznej.
Pomysłodawcy odwołania powinni następnie poinformować mieszkańców gminy o planowanym referendum. Może to być np. ogłoszenie w lokalnej prasie, które inicjatorzy finansują z własnej kieszeni. Mieszkańcy muszą się dowiedzieć nie tylko o samym pomyśle, lecz również o przyczynach uzasadniających odwołanie wójta czy burmistrza.
Informacja o planowanym referendum powinna zawierać również pytanie, na które mieszkańcy będą odpowiadać. W tym przypadku będzie to: Czy Pan(i) jest za odwołaniem Prezydenta/Wójta/Burmistrza Miasta? Głosować można stawiając znak “x” w kratce obok odpowiedzi “TAK” lub “NIE”.
Równocześnie inicjatorzy powinni zadbać o poparcie inicjatywy. W ciągu 60 dni od powiadomienia wójta (burmistrza, prezydenta miasta) trzeba zebrać podpisy dziesięciu procent osób uprawnionych do głosowania w gminie, którzy są za odwołaniem.
Jerzy Kropiwnicki został odwołany ze stanowiska prezydenta miasta Łodzi 17 stycznia 2010 r. Za odwołaniem było ponad 95 procent głosujących. Kropiwnickiemu zarzucano, że jego rządy ośmieszają miasto i doprowadziły m.in. do: fatalnego stanu ulic i chaosu komunikacyjnego.
Mieszkaniec popierający wniosek o przeprowadzenie referendum podaje nazwisko, imię, adres zamieszkania i numer PESEL. Dane te potwierdza własnoręcznym podpisem. Należy pamiętać, że raz udzielonego poparcia nie możemy wycofać.
Wniosek z zebranymi podpisami trzeba przekazać komisarzowi wyborczemu. Jeżeli jest on kompletny (przede wszystkim zawiera wszystkie podpisy, uzasadnienie odwołania, informację o powiadomieniu wójta o referendum) to komisarz potwierdza na piśmie, że go otrzymał. W innym przypadku dostaniemy 14 dni na uzupełnienie wniosku.
Może się zdarzyć jednak, że wniosek zostanie o odrzucony. Będzie tak np. wtedy, gdy organizatorzy nie poinformowali mieszkańców o planowanym referendum lub nie zebrali w ciągu 60 dni wszystkich podpisów. Odrzucenie wniosku można zaskarżyć do sądu administracyjnego w ciągu 14 dni od otrzymania takiej informacji.
Tadeusz Wrona został odwołany ze stanowiska prezydenta miasta Częstochowy 15 listopada 2009 r. Przeciwko jego rządom głosowało 94 procent uprawnionych. Zarzucano mu m.in. prowadzenie polityki nadmiernie uwzględniającej interesy Jasnej Góry oraz nietrafione inwestycje, co w konsekwencji miało zadłużyć miasto.
Jeśli wszystko jest jednak w porządku, to komisarz wydaje postanowienie o przeprowadzeniu referendum. Ustala on jego termin i przedstawia wzór karty do głosowania. Referendum przeprowadza się w dzień wolny od pracy w ciągu 50 dni od opublikowania postanowienia komisarza o przeprowadzeniu głosowania w wojewódzkim dzienniku urzędowym.
Referendum jest ważne, jeżeli do urn poszło co najmniej 3/5 głosujących spośród tych, którzy uczestniczyli w wyborach, w których wybierano odwoływanego wójta czy prezydenta miasta.
Zostanie on pozbawiony stanowiska, gdy spośród ważnych głosów więcej będzie za odwołaniem niż przeciw.
Wraz z wygaśnięciem mandatu wójta odwołani zostaną również jego zastępcy. Do czasu nowych wyborów obowiązki wójta pełni osoba wyznaczona przez premiera. Szef rządu powinien również niezwłocznie zarządzić wybory przedterminowe. Inaczej będzie wtedy, gdy mieszkańcy wniosą protesty przeciwko ważności referendum. Wtedy wcześniejsze wybory zarządza się po rozpoznaniu przez sąd wszystkich skarg.
Kiedy nie można złożyć wniosku o odwołanie wójta i burmistrza?
- przed upływem 10 miesięcy od wyboru wójta,
- później niż na 8 miesięcy przed zakończeniem kadencji,
- przed upływem 10 miesięcy od poprzedniego referendum.
Wiera 2012-01-24, 13:08
dobrze wiedziec, ale pewnie bylby klopot z frekwencja 3/5 ( 60procent ) to jak na nasze warunki prawie nie mozliwe. w mojej gminie jesli dobrze pamietam to ostatnio bylo cos kolo 30-40procent.
majdan 2012-01-24, 13:49
Na szczęście mylisz się *Wiera*. Według opisu poprzednika *co najmniej 3/5 głosujących spośród tych, którzy uczestniczyli w wyborach, w których wybierano odwoływanego wójta*, czyli co najmniej 60 procent ludzi którzy byli na głosowaniu. Posługując się danymi ze strony PKW, wybory samorządowe 2010, uprawnionych do głosowania było 3931 mieszkańców, z czego do głosowania poszło 50,34 procent co daje 1979 procent kart wrzuconych do urny. I z 1979 głosujących należy policzyć 60 procent, czyli wychodzi z tego że do urn przy referendum musiałoby iść 1188 wyborców, aby było ważne.
andrzej1980 2012-01-24, 14:02
Droga Wiero 3/5 głosujących spośród tych, którzy uczestniczyli w wyborach Frekwencja wyborcza w Sokolnikach w 2010 roku - 1981 wydanych kart do głosowania co daje 50,39% uprawnionych,to nie jest tak wiele ok.1000 osób z czego ponad połowa musi głosować za odwołaniem wójta-ok.520 osób.Tak więc wszystko jest do wygrania,szkoda tylko,że ludzie zamiast łączyć się we wspólnym wysiłku ratowania gminy muszą walczyć ciągle z wybranymi przez siebie przedstawicielami władzy oraz resztą mieszkańców ,w tym radnymi,którym wójt naobiecywał Bóg wie czego,żeby tylko go poparli.Kłamstwa,kłamstwa i tylko kłamstwa.Poprzedni wójt miał prawie 100 % poparcie w radzie i doprowadził gminę do bankructwa,a ten obecny kłamstwem i hipokryzją doprowadził gminę do podziału na lepszych i gorszych,równych i równiejszych.Ludzie nie dajcie wmanewrować w gry nowego układu,który tylko zastąpił poprzedni(co najciekawsze prawie tymi samymi ludźmi)i łączcie się,a nie dzielcie.Wójt prędzej czy później przesiądzie się na stołek w powiecie ,a wam zostawi bagno wzajemnych animozji i nienawiści.Wy jesteście Gminą, a nie wójt czy radni.Każdy popełnia błędy,również i te wyborcze,ale wszystko można naprawić.Trzeba wsiąść się w garść i razem myśleć nad ratowaniem gminy,kultury,oświaty,a nie tylko cieszyć się,że to nie u nas się dzieje,a wójt to nawet nam oczyszczalnie obiecuje.Bądźcie mądrzy i nie pozwólcie zniszczyć zasad współistnienia całego społeczeństwa gminy,bo sami nie dacie rady i wójt będzie wam narzucał swoją wolę,a poparcia u ludzi z Ochedzyna i Pichlic już nie będziecie mieli.
Wiera 2012-01-24, 14:39
widocznie zle zrozumialam. dzieki za wyjasnienie. ale to dobrze ze ten przepis jest taki jaki piszecie. wszystko w rekach i glosach mieszkancow.
andrzej1980 2012-01-24, 15:01
Majdan policzył wszystko prawidłowo,sorrki za pomyłkę,miało być 60 procent nie 50.
sam 2012-01-24, 15:44
Tak odwołać Wójta! komisarz w trzy dni zrobi porządek w gminie i nawet świński łby Wam nie pomogą!!!
krajan 2012-01-24, 16:06
Chciałam się odnieść do wypowiedzi autora o nicku **ania**, albo podszywa się ktoś pod mieszkankę z Pichlic, albo reprezentujesz tę część społeczeństwa; która nie radzi sobie z nauką w normalnej szkole podstawowej.Szkoła w Pichlicach nie odstaje w niczym od innych placówek szkolnych w gminie (świadczą o tym wyniki egzaminów przed gimnazjum, oraz statystyki uczniów którzy po skończeniu tej szkoły zdobyli wykształcenie w szkołach średnich oraz na wyższych uczelniach w całym kraju).
Część kadry nauczycielskiej obecnie lub wcześniej uczyła w szkole w Sokolnikach czy Walichnowach; i co niby tu pije się kawę a tam pracuje w pocie czoła?
Do całej reszty komentujących, którzy chcą **wybielić**wójta i jego świtę: postawcie się w sytuacji mieszkańców, gdzie zabrano szkoły ( czy wówczas, gdyby waszych dzieci dotyczyła taka sytuacja również powtarzali byście,że to żadna krzywda wozić 3-letniego przedszkolaka czy 7-latka do szkoły oddalonej kilka km od domu, do placówki gdzie już obecnie nie ma miejsc ( z tego co mi wiadomo, dzieci z Walichnów uczęszczają do przedszkola w Pichlicach)czy oszczędzanie naszym kosztem ma zapewnić fundusze na remonty i rozbudowę tych placówek które są uprzywilejowane? Podważany był zresztą też audyt, który wykonywał porównanie tych szkół.Z góry założony wydaje się wynik audytu, wskazano placówki nie wymagające praktycznie remontów i nakładów finansowcy jako najdroższe; bo akurat ilość dzieci jest porównywalna.
Skoro **bezradni**są tylko dla zysków i torowania sobie układów a nie potrafią zaproponować żadnych rozwiązań, to oni powinni świecić przykładem i skoro to takie super rozwiązanie wozić małe dziecko po kilka km do szkoły czy przedszkola to Ci z Sokolnik, którzy byli za zlikwidowaniem szkół niech swoje dzieci wyślą do Walichnów; a ci z Walichnów do Sokolnik.
Bardzo podziwiam postawę rodziców, nauczycieli oraz mieszkańców w obronie szkół.
Zaś co do **obrońców** złych decyzji powinniście się wstydzić -większość przedstawicieli mediów zobrazowało wasze pomysły, poglądy oraz brak honoru umieszczając zdjęcie z ryjem jako nr 1.
Nobody 2012-01-24, 16:21
I z co z tego, że zdjęcie nr jeden jest to a nie inne. Media zawsze pokazują w pierwszej kolejności to co najbardziej rzuca się w oczy. Ale to nie jest argument, że Ci którzy tego ryja przyniesli maja rację. Ryj jest tyko ryjem. Niepodoba się wójt - to go odwołajcie. Macie prawo. Sprawa mnie nie dotyczy, stoje troche z boku, ale wg mnie jesli ktos ma dlugi to niestety musi pogodzic sie z zacisnieciem pasa. powtorze to co juz napisalem - **pieniadze trza wydawac racjonalnie. oczywiscie oszczednosci nie powinny byc zawezone tylko do ograniczenia kosztow prowadzenia szkol. radni i wojt powinni tez tego pasa zacisnac. ustalic swoje wynagrodzenia na najnizszym mozliwym poziomie. polikwidowac stanowiska, ktore sa zbedne w samej gminie. sprzedac moze jakies dzialki. im szybciej splacicie dlug tym lepiej**
obserwatorium 2012-01-24, 18:56
Bardzo się cieszę że radni nie ulegli presji tłumu a tak swoja drogą obserwuję Państwa zachowanie i mam szok *nie -oddamy szkoły-* a przepraszam jest to wsza prywatna szkoła ?
Poprzedni wójt kradł na maksa a Państwo kładziecie głowę świni na stole nowego wójta.
Brawo - dla mnie to takie chamstwo że z moją osobowość nie wpadła bym na to.
Co to ma być? Wizytówka ludzi z tych okolic a przecież wszyscy co niedzielę chodzicie do kościoła.
Poprzedni wójt kradł - budowanie szkół było dla niego nie lada interesem z tego co mi wiadomo (proszę mi pokazać tak małą gminę gdzie byłyby trzy szkoły)
Mogłyby być gdyby nie fakt że nie ma ich z czego utrzymać.
Proszę wiec podziękować złodziejowi który do tego doprowadził.
To tyle - życzę radnym i oczywiście obecnemu Wójtowi wszystkiego dobrego.
Racjonalista 2012-01-24, 21:23
Po obejrzeniu materiałów filmowych mogę stwierdzić,że współczuję wszystkim rozsądnie myślącym ludziom w tej gminie.Zababrakło byłego wójta Krzysia,jego ludzie zrobili super zadymę!!!BRAWO,BRAWO......ten ryj świński to rekord świata,LUDZIE ŻÓRAWIA KONTRATAKUJĄ ,wicestarosta Urbaś wydaje się najbardziej rozsądnym z tego motłochu tylko zapomniał jak kilka lat temu przyjechał zamykać szkołę w Ochędzynie (razem z KRZYSIEM).GRATYLUJĘ!!!!TE SZACHY DOPROWADZIŁY DO TEGO ,ŻE NAJLEPSZYM WYJŚCIEM JEST ZWIAĆ Z TEJ GMINY!GRATYLUJĘ!!!
Karina 2012-01-24, 21:29
Ludzie, czy Wy na prawdę jesteście tak ograniczeni? Dajcie spokój..
Wybraliście poprzednio tak świetnego wójta, który tyle nakradł, tak cudownie rozwiniętą gmine Wam pozostawił a Wy kolokwialnie mówiąc **ciepiecie się** o zamknięcie szkół? Mając taki dług, honoruu troche błagam! Jeśli na prawde, tak wam zależy na utrzymaniu szkoły a nie tak jak mnie się wydaje na zrobieniu szumu wokół siebie,to zainteresujcie sie przekształcenie szkoły publicznej w prywatną, wydaje mi się że można byłoby starac sie o dofinansowanie z UE (aczkolwiek pewna nie jestem). Jednak warto byłoby sie zorientować. Pozatym jakim trzeba być chamem i definitywną świnią żeby tak sie zachować wobec osoby która stara się o dobro gminy!
Łukasz B. 2012-01-24, 22:06
a taką świńską głowę to gdzie można kupić?
rtr 2012-01-24, 22:07
podsumowując cwaniaczki na czele z szanownym kłamcą na stołku wójta tak łatwo wam to nie przejdzie...jest kilka wyjsc jak uratowac szkole a SKRZYPKA pozbawic ciepłej posady. Zacząłeś konflikt którego nie zamieciesz pod dywan.
rtr 2012-01-24, 22:10
powiedz że dla skrzypka to za free dostaniesz:)
Laguneczka;-) 2012-01-25, 00:41
rtr kłamcę to ty masz u siebie na wsi wszystkich nas oszukał okradł a jednak według Ochędzyna jest ok... (pokazało to referendum dotyczące odwołania wójta R..)czyżby w twojej wypowiedzi można było zauważyć groźbę!!! A może zróbcie pikietę u pana R na podwórku...będzie zachwycony...na sesji Ochędzyn pokazał istny brak kultury ja rozumiem pikietę, mają państwo do tego prawo ale podjudzać dzieci które i tak niewiele wiedziały co się wokoło nich dzieje to SZOK!!!!dzieci o tej porze powinny się uczyć a nie oglądać ten cyrk!!!i mimo decyzji radnych humorki dopisywały pikietowanym....pozdrawiam i życzę radnym i panu wójtowi wytrwałości i wszystkiego dobrego;-))
ania 2012-01-25, 09:15
ha ha jaka obrona nauczycieli a wszyscy i tak wiedzą jacy są możecie pisać ile chcecie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!A co do protestu to naprawdę super widać jak rodzice z Pichlic stanęli w obronie szkoły naprawdę im zależy
andrzej1980 2012-01-25, 09:38
Zostawcie już tego Rembeckiego,sąd się nim zajmuje,a ciągłe wyciąganie,że sami go wybraliście i co by było,gdyby nadal był wójtem,jest co najmniej śmieszne.Wymuskanego też wybraliśmy i znów daliśmy się oszukać.No,ale o czym innym miało być - Manipulacji ciąg dalszy.Nie zgadniecie jakie posunięcie wspólnie z **ptaszkiem** z powiatu zaplanował wymuskany dandys,ano jak tu skłócić tym razem Pichlice z Ochędzynem.Niczego nieświadomi,albo i świadomi radni,bo większość jest z Komitetu Wyborczego wójta **Zgoda** znowu zostali wmanipulowani w przekręt,który pozwoli w efekcie do przysłowiowych fundamentów zlikwidować szkołę w Ochędzynie,siedlisku zła,którego tak nienawidzi pan wójt .Nauczycielki i mieszkańcy z Ochędzyna i Pichlic powinny się kontaktować ze sobą,jakie rewelacje zaproponują im radni,bo będzie to tylko gra mająca na celu poróżnienie, co da w efekcie likwidację jednej szkoły wcześniej,a drugiej w późniejszym terminie na zasadach ustalonych przez pana dandysa,ale on oczywiście będzie niewinny, bo to radni.W najbliższych dniach ujawnią się kolejne manipulacje i kłamstwa Czerepacha z Wieruszowa wypowiadane przez wójta,mające na celu zastraszyć ludzi ,ciekawe czy będą to znowu przecięte przewody hamulcowe.Wstyd, że dopuszcza się tego władza naszej gminy.Stańmy murem w obronie prawdy, mamy dość manipulacji, będziemy nadal w obronie szkół stać i nigdy nie zgodzimy się na manipulowanie Mieszkańcami.
mlody1 2012-01-25, 11:34
No i co się okazało? przewody hamulcowe było OK. Kolejne pomówienie ze strony wójta :D Oszczędności wójt i cała rada powinni zacząć od siebie a nie kosztem dzieci. Wypierd...ć te stare, tępe baby (nie obrażając kobiet), tych wieśniaków (nie obrażając ludzi ze wsi bo sam mieszkam na wsi) zatrudnić nowych, wykształconych i ambitnych. Poczytajcie sobie ile zarabiają pracownicy gminy a do tego mają 13 -stki, nagrody, talony itp. i to od nich zacząć oszczędności. Jak czytam niektórych komentarze to jestem załamany :( Podejrzewam że ponad połowa z komentujących to osoby które ledwo skończyły zawodówki, oderwały się od łopaty i myślą że są najmądrzejsi. Ci wszyscy życiowi nieudacznicy którzy myślą że likwidacja szkoły to jedyne rozwiązanie które poprawi budżet gminy są w wielkim błędzie ! Do wszystkich zwolenników zamknięcia szkół: WHO LIVES BY THE SWORD SHALL DIE BY THE SWORD.
sam 2012-01-25, 15:56
A Ty ania coś się czepiła tych Pichlic??? Masz z nimi jakiś problem ? Może zgłoś się do psychologa albo powiedz im prosto w oczy o co Ci biega !!! Oni przynajmniej zachowali się jak ludzie cywilizowani. W Polsce w chwili obecnej zamyka się dużo szkół i to przez gminy, które nie mają takiej krytycznej sytuacji jak ma nasza gmina.
krajan 2012-01-25, 15:59
Proszę, da się szukać oszczędności inaczej niż kosztem niewinnych dzieci w Praszce zaczynają cięcia od siebie
http://www.radiozw.com.pl/index.php?page=news&id=484
a u nas,radni i wójt nabijają własne kieszenie kosztem innych...wstyd!!!!
Odnośnie rzekomego uszkodzenia autokaru, żenada!!!Jak można bez podstaw oczerniać mieszkańców, którzy walczą o swoje!!!!
Karina 2012-01-25, 19:50
Naprawdę czytając niektóre komentarze dochodzę do wniasku że mam przyjemność rozmowy z 10latkami.. Tak zróbmy wojne, walczmy o to ktorzy mieszkańcy są lepsi - to żenujące.. Proszę porównać sytuacje waszej gminy do sytuacji gminy Czastary - tu też od następnego roku zamknięte bedą szkoły w Radostowie i Katach, mimo to nie odbyły się żadne strajki i nic w tym rodzaju, wydaje mi się że tu po prostu ludzie mają jakąś kulturę.. Bo na prawde dojazd dzieci autobusami do szkoły to nie jest jakiś dramat dla dziecka, pozatym dziecko w wiekszej szkole ma wieksze możliwości wykazania się, więc dydaktycznie jest to dla niego bardzo korzystne.. No chyba że dzieci mają rodziców którzy nastawiają ich całkowicie przeciw wszystkiemu co związane z sąsiednimi wioskami. Drodzy rodzice, to Wy napędzacie te afere i wykorzytsujecie do tego swoje dzieci, o ktorych dobro nie walczycie. Wasz bunt to objaw egoizmu, a wasze dzieci to tylko pionki w walce o położenie w idiotycznym rankingu wsi.!
xxxwww 2012-01-25, 20:15
ty zapiżdziały rtr i agatt boisz się o stołek pochwalam obecnego wujta skończą się pensyjki i picie kawki zamiast pilnować i nauczać dzieci do roboty na 12god. za 1200zł poczujcie jak się pracuje i po studiach lepszych od waszych robią panie profesor 40 god. miesięcznie za 2000 tysiące..............
agatt 2012-01-25, 21:41
Żal mi cię xxxwww,bo najwyrażniej P.Bóg nie obdarzył cię rozumem..i co najgorsze, z chamstwa i prostactwa się nie wyrasta..Muszę cię też uspokoić biedaku,że nie o stołek,pensyjkę i kawkę chodzi..nie wysilaj się więc i nie rób tych karkołomnych obliczeń na temat pracy i płacy.Poza tym,mnie uczono,że **wójt** pisze się przez **ó**.
xxxwww 2012-01-26, 16:18
agatt pałój się i nie mieszaj P Boga i wal się od mojej pisowni bede pisał jak chce a żal to tobie d... ściska
a 2012-01-26, 19:02
Sokolniczanie cieszą się z cudzego nieszczęścia, wstyd! lepiej niech się zainteresują swoim ,,angorskim centrum****, bo mają ryneczek najpiękniejszy na pewno w całym kraju!!!
Nobody 2012-01-27, 08:57
Agatt nie ma sensu dyskutować z kims kto nie umie. Można dyskutowac na argumenty, ale nie na pyskówki. Po prostu nie nauczyła mamusia i tatus za młodu to teraz jest już za późno...
ama 2012-01-30, 11:35
ANIU TRZEBA BYŁO DZIECI WYSYŁAC NA SOKOLSKĄ UCZELNIE POD SŁONECZNYM PATRONATEM SKRZYPKA (cyt. rtr)
ja tam może się nie znam na tych waszych sporach i całej reszcie, ale jedno jest pewne i najlepiej pewne rzeczy widać, gdy dziecko z gimnazjum z naszej gminy idzie do szkoły średniej... no dalej, zastanówcie się, bo co prawda gimnazjum na SOKOLSKIEJ UCZELNI skończyłam dość dawno, ale bez problemu potrafiłam odnaleźć się w średniej szkole, z resztą podobnie jak moje koleżanki i koledzy;] a gminą nie sterował wcale pan Skrzypek tylko **ukochany** Krzysztof R. co to biedny pytał pracownicy w gminie jak się **ź** robi na klawiaturze bo on nie umie...
fakty są oczywiste. Sylwek rób porządek bo czas najwyższy jeśli chcemy by było, może nie nam, ale naszym dzieciakom lepiej w tej gminie.
a i co do wypowiedzi **kierowcy** to zgadzam się w zupełności, dobrze facet gada, bo czy pomyślał ktoś o tym, że gdyby autobus miał wypadek to szkół by nie zamknęli ze względu, na to, że jest mało dzieci, nie, zamknęli by je dlatego, że tych dzieci mogłoby już wcale nie być bo ktoś **mądry** poprzecinał przewody. za dużo filmów ludzie!!! pomyślcie czasem!!
andrzej1980 2012-02-01, 01:04
Droga pani Karino.Likwidacja szkół to nie żaden problem, jak to szanowna pani napisała. Cytuję:**poza tym dziecko w większej szkole ma większe możliwości wykazania się, więc dydaktycznie jest to dla niego bardzo korzystne**. Co to znaczy:że lepsze warunki?,że w większej, lepiej wyposażonej szkole? Otóż moja droga: większe nie znaczy lepsze, nie ujmując nikomu . Czy rozmiar idzie w parze z jakością? Dlaczego niby w większej szkole nauczyciele są lepiej przygotowani? Pani tokiem rozumowania mała liczba dzieci- nauczyciele po średniej szkole piszący węgielkiem na korze. Otóż jeżeli pani wykazuje chociaż niewielki poziom IQ to nie powinna pani pisać takich bzdur. W każdej szkole nauczyciel ma odpowiednie wykształcenie pedagogiczne, kwalifikacje do nauczania przedmiotu, nie wspominając o awansach, szkoleniach , w których nieustannie podnosi swoje umiejętności. Minęły już czasy wykonywania pracy bez kwalifikacji, a tylko dzięki znajomościom,no chyba,że w Sokolnikach jeszcze się to praktykuje.Jeszcze jedno: każda placówka czy w Ochędzynie ,czy w Pichlicach jest równie dobrze wyposażona w nowoczesne pomoce naukowe,tak jak i szkoły w Sokolnikach i Walichnowach,dzięki dotacjom z Unii. Z tym, że mniejsza liczba dzieci ma do nich lepszy dostęp.Zaraz pewnie ktoś napisze,że to dzięki Rembeckiemu,a wasze szkoły to tylko przy okazji coś dostały,bo przecież nikt od was na niego nie głosował,hipokryci.A pani Karina jeżeli chce napisać coś złośliwego na rodziców broniących szkół czy też na nauczycieli, to radzę się solidniej przygotować. Współczuję tej grupie zawodowej, na której w obecnych czasach wiesza się psy. Traktuje się ich jak zbrodniarzy, którzy są winni rzekomemu kryzysowi w budżetach większości wiejskich gmin. Szlag mnie trafia, jak czytam takie bzdury.
gumiś 2012-02-01, 19:08
Do wypowiedzi ama jeden K.R pytał jak się pisze .....ż..... drugi S.S po za tym że może i umie pisać na klawiaturze to nic innego nie potrafi , każdy głupi umiał by zamknąć szkoły żeby zaoszczędzić na tym , ale nie każdy umie rządzić tak aby nie krzywdzić innych żenada......Co do dzieciaków widać ama że znowu myślisz tylko o swoich dzieciakach żeby to im było lepiej czemu nie pomyślałaś o wszystkich także tych z Pichlic czy Ochędzyna , co to one są gorsze bo nie pochodzą z sokolnik ****ANGORII****. A apropo autobusu to widać że w tych super sokolnikach panią ama nie nauczono czytać ,przeczytaj sobie w tygodniku powiatowym że nie były przecięte przewody tylko zabrudzone może poucz się nigdy nie jest zapóżno.
andrzej1980 2012-02-08, 14:27
No nie,wójt Skrzypek pisać na klawiaturze potrafi,ale jeszcze lepiej potrafi manipulować radnymi.Tego co wymyślił,nie sam zresztą, nie powstydziłby się nawet mistrz manipulacji Piotr Tymochowicz.Naiwne i niezbyt rozgarnięte radne z Pichlic,po uchwale intencyjnej,która jeszcze nie jest rozwiązaniem szkół,za jakieś obiecane przez wójta mrzonki o lepszym rozwiązaniu w panice ruszyły przez wieś,aby organizować tworzenie stowarzyszenia.A nasz ukochany wójt zaciera ręce,że za pomocą pań radnych robiących pod siebie ze strachu,że nie uda im się do końca lutego stworzyć stowarzyszenia i ominie je premia za zasługi dla lokalnej społeczności,uda mu się upiecz dwie pieczenie przy jednym ogniu.Gdyby miały trochę oleju w głowie,to wiedziałyby,że stowarzyszenie można ustanowić i uprawomocnić w mniej niż dwa miesiące,a cały pośpiech spowodowany jest tym,żeby zdążyć przed drugą uchwałą likwidacyjną,bo wtedy nasz ukochany wójcio Skrzypuś zaoszczędzi na odprawach dla nauczycieli i będzie śmiał się do rozpuku,a panie nierozgarnięte będą żyły zadowolone,że udało im się uratować szkołę i będą się puszyły jak pawie na zebraniach gminnych.No i parę groszy wpadnie jak przy likwidacji kilkanaście lat temu młynu na Borkach,który też miał tak prężnie działać w rękach nowych właścicieli.Panie radne stuknijcie się może w głowy,może coś w nich zadwoni,że w tym pośpiechu coś się kryje,a jak nie to wpółczuję...
DODAJ KOMENTARZ
REDAKCJA PORTALU www.tugazeta.pl NIE ODPOWIADA ZA TREŚĆ KOMENTARZY ZAMIESZCZANYCH PRZEZ INTERNAUTÓW.
Dodawanie komentarzy możliwe jedynie po zalogowaniu