Integracja dzieci i osób niepełnosprawnych

Czytanie bez barier
2012-05-16 14:21

W ramach projektu „Wiosenne spotkania bez barier”, realizowanego przez Powiatową Bibliotekę Publiczną w Wieruszowie 15 maja odbyło się kolejne spotkanie z cyklu „Czytanie bez barier”. W spotkaniu wzięli udział uczestnicy Warsztatów Terapii Zajęciowej w Wieruszowie  z Pracowni  Artystycznej i Terapeutyczno-Rehabilitacyjnej oraz dzieci z grupy przedszkolnej „Żabki” z Przedszkola nr 1 w Wieruszowie. Czytane dzieciom wiersze znanych polskich poetów takich jak Jan Brzechwa czy Julian Tuwim w wykonaniu uczestników Warsztatów sprawiły dzieciom wiele radości . W ramach podziękowań „Żabki” zaprezentowały przed gośćmi swój dziecięcy repertuar złożony z wierszyków i piosenek. Po części „czytającej” uczestnicy zaprosili dzieci na mini warsztaty plastyczne. Ich efektem były kolorowe zakładki do książek, które dzieci własnoręcznie wykonały pod czujnym okiem uczestników Warsztatów.

Impreza odbyła się także  w ramach kampanii społecznej "Cała Polska czyta dzieciom". Warto dodać, że spotkania te mają na celu  wzajemne poznanie się i integrowanie dzieci i osób  niepełnosprawnych podczas wspólnych imprez czytelniczych. Spotkania takie z pewnością poszerzają wiedzę dzieci i ich otwartość na innych ludzi, oswajają je z odmiennością i uczą szacunku wobec osób niepełnosprawnych, rozwijają  ich wrażliwość ludzką i moralną jak i również są  doskonałą okazją do wspólnej zabawy.

Komentarze

Komentarze publikuje się korzystając z narzędzia Facebooka.
Użytkownik publikuje treść komentarza na własną odpowiedzialność i jest to jego prywatna opinia. Aby zgłosić naruszenie należy kliknąć link „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i obowiązujące zasady korzystania z platformy Facebook dostępne pod adresem: https://www.facebook.com/policies
Właściciel i wydawca portalu tugazeta.pl nie odpowiada za treść publikowanych komentarzy.
Aby dodać komentarz musisz w pierwszej kolejności być zalogowany na portalu facebook.com
Jesteś już zalogowany ? Odśwież stronę